my name is lulu :)

lu'lu' : mutiara
im a student
at usim,pandan indah.
this blog just for hobby :)
and im like reading, sharing2.
sharing is caring..isnt it ?
welcome !!.
keep smilling ^^,
proud to be yourself..
and be yourself, people love you in your way..
btw, independent person is really attractive :)

me myself

me myself
peace :)

Monday 6 May 2013

experience.. :D in 27.04.2013

assalamualaikum...




salam pru 13 semua..h0hoho.dah jgn ckp pasal election.nanti kang tiba2 blackout,,xsempat nak update blog...,,penat je tulis..:3 ,,peace no war...:)

ok saja nk cerita pengalaman sikit nih...mmmm,,,mmm,,,mm



baru seminggu yang lalu berlalu, dari 27.4 - 4.5 cuti midterm aku sebagai pelajar dental....huhu #awat lama sgt cuti @.@ T.T

 ok bermulanya dipagi hari sabtu yang ceria,,, kitorang punya train malam. aku balik dengan sorang sahabat aku bernama H....

H stand for what ? horlick ? hahaha ?  hashim ? datok H ? ok semua salah. biarlah rahsia ini ku pegang ...kikiki

ok aku dengan H start kluar pukul 12 tghari,kitorang punya angan2nya nak pergi pwtc,ok fine,,,
pagi itu aku mendapat instinct supaya membeli kadrapid kL *kad ni mcm touch n go la utk kt lebuhraya, utk naik lrt tayah beli tokenla..
kitorang pon beli lah,, -RM20 terr....ok la tu,tyh nak beratoq2 beli token dah,

1-sampai di jalan tar dahulu(target pertama),beli2 baju suma,,hew2.ak jela shopping ,H teman ja,kesian kt H,layan ja aku pilih barang,goodjob fren,,hihihi,btw sangatlah tenkiu untuk H,,(nak amik infinity <3)...bukan main aku shopping sampai berpeluh2,orang ramai la jgk, makan kat sana, n selesai solat pa suma, tadak apa yg menarik pon kat sini. saja nk memanjangkan entry sbb dah lama xupdate, -..-

2-target kedua pwtc, laluan yang sama ke lrt bandaraya utk ke jalan tar. tapi terus lagi ke pwtc. hoooreyyy!!! best banyak buku islamik n akademik. banyaknya aku beli buku facts n motivation jela, akademik tak pon,muaheheh. ak sebenarnya sukakan fakta. suka mencari fakta. hmmm but not bad, pilihan buku sangat banyak, and aku habis RM50..10buah buku. semua buku yg berfaedah tapi ada ja satu sesat,(xleh bgtau buku apa),,heheheh,,maluuu kalau *habaq,kikiki(awt poyo sangat :3) ok ok maaf kerna terpoyo.

#habaq:oyap :oyak :bagitau :kabo : memberi tahu : membahagi info :informasi :inform
*apa aku merepek ni*

belum habis lagi,jumpa ramai budak usim kat nilai,depa kirimsalam kat hampa semua kat pandan...:D malas nk infom sapa. jawab jelaa,,heee,,,, :)

ohh tak habis lagi nak cerita kata ramai sangat  time nak balik tu,aku n H kluar pwtc tepat jam 6,seingat aku la,,, ramai sangat beratur nak beli token!!! macam sardin! memang takleh jalan, nasihat aku kat kaum muslimat, pakai la beg galas, ia mampu melindungi anda dari bersentuhan dengan mana2 bukan muhrim..alhamdulillah kitorang tayah beratur sebab dah beli kad rapid kL. wuwuwu *alhamdulillah Allah dah bg instict suruh beli kad tu pepagi sebelum p jalan tar.terimakasih Allah..

3-ok dah tamat. kitorang dah sampai kL central terCINTA.hmm cinta la sangat. bosan ngn kl central,hehehe,,, just kidding. ok sementara menunggu train yg dikatakan akan tiba tepat jam 2120 . kitorang selesaikan solat maghrib ,isyak n sebagainya.

aku n H keluar pergi k 7 11 (seven elevenlah ,,,grrr), ok sebelah dia guardian. H la nk beli makanan..aku pon berada diantara guardian n 7e tu menunggu H dengan setia memerhati barang2 kami yang diletak dibawah. yes aku ingat pesan ayah aku "beringat sama along kat mana-mana". aku tenung beg2 kami tu macam apa lagi,,punya la beringat....

#beringat : berhati2 : takecare : sentiasa berhati-hati


JENG JENG.....tiba2 ...ada sorang laki,berbaju kuning,masihku ingat mukanya..

mendekatiku rapat....aku cuba berpura-pura,namun,,tidakkk,,,tidakk ku sangka(merapu apa pulak ni,haih )

ok sambung,,

betul la, aku sedar ada laki kat sebelah aku. rapat. time tu aku kt tepi guardian.masih mengawal ketat barang2 kami. aku agak cuak tapi boleh lagi menjeling2, kaver muka buat mcm xdk apa. (tp time tu hg taw laaaa,hanya jantung boleh berbicara) tewww ayat. hmmm lelaki tu nampk curious?curious? suspicious laaaaaa, dia tengok keliling, buat2 pilih barang kt guardian tuh. tapi aku rasa xsedap hati. aku still berjaga-jaga...

TIBA-TIBA...zuupppppp!!! dia ambik barang guardian masukkan lam baju dia,,fhewww!!!!! aku dah teanjat dah boboiii....ingatkan aku yang nak kena.tapi dia buat macam aku xnampak,padahai aku nampak kot,nampak sangat oiiiii,,,,,,

aku mmg blur!!! xtw nk buat apaa....macam terpinga-pinga,serba kalut semua ada la(lam hati kena pukau ka aku nih,,ish dak la,kalau kena pukau ,xkan leh pikiaq mcm ni lagi),, *kalutmemanghobisaya,

*kalut : gelabah tak ketahuan hala : perilaku yang seperti mcm nak amik result tamhidi,upsr,pmr,spm,tadika


mungkin dia ingat aku xnampak apa dia buat,dia lalu belakang aku, rapat jugak,entah apa dia tengok kat beg aku, mungkin ada pin yg tulih 'im palestine warrior'...huhuh, dalam hati "mana H ni.........................' berdebar.. tapi aku toleh gak kearah dia,,,risaw jgk kalau kita membelakangi dia, so aku nekad buat muka slumber. tengok n kenal pasti muka dia.

hmmm......kalau korang jadi aku,,whats u do ? bagitau orang jaga guardian ? kat luaq tu aku notice xdk cctv..?

H keluar,,,sengih2 ..aku mcm terpinga2 lagi sebab takut pon ada (getaq lutut2 ), pastu masih terpikir apa yg perlu dibuat..............
lelaki tu cepat2 blah n hilang dari pandangan,boleh ja kalau aku nak report kat org guardian tu pastu aku kejar dia,tarik baju dia,belasah!!,huishhh over la plak,,,,

tapi..apa yg aku pikir time tu??,,,,mmmm aku asa aku xdpt buat keputusan time tu.

aku tengok dia hilang dr pandangan,makin jauh,makin makin kecil dr pandangan..huuuuuuuuuuuuuu :( apa yg aku sumbangkan kat sini ?? 

jahatka aku ? jujurka aku ? kuatka iman aku mcm ni,kalau yg tu pon takut ? mampuka aku dgn adegan seterusnya nanti ? mcm mana kalau nampak orang buat maksiat ? berzina ? tengok n pikir ja ? actions are louder than words!


xsenang duduk sepanjang balik malam tu,last2 balik cuti haritu mak aku cakap mcm ni 'xpa,,mungkin Allah tak gerakkan hati tu nk bgtaw mungkin ada hikmahnya,mana taw lelaki tu mencuri ats sebab2 terdesak'

*tapi apa pon,dia tetap mencuri...

nauzubillah,,semoga kita dijauhkan dri segala sifat mazmumah...




apa lagi ? pengajaran kita dapat kt sini..hmmm,,,sebenarnya aku ni selalu kena beleber ngn mak aku sebab terlebih berani..nak pi mana-mana pon suka sorang2,sebenarnya kita ni perempuan ada limitnya. mcm2 boleh terjadi kalau sorang2,. so ajak lah peneman, jangan jadi terlebih berani sangat mcm aku ni.,,huhuh.. marilah muhasabah diri, kadang2 apa yg parents pesan sangat lah penting n marilah memperteguhkan iman supaya kita mmpu mencegah maksiat dihadapan kita :)

 :) sebenarnya kita ada Allah sebagai peneman dan malaikat yg sentiasa mengawasi,tapi kadang2 kita perlu berhati-hati untuk orang yang tersayang... ok gitu ?ok... sekiannnn :)

*beleber : beletiaq : beleter : omongan :kata2 pujangga : kata2 nasihat -.-


ok setakat ini sahaja, jum study untuk pro exam. may Allah ease everything that we do for Allah. n always boost up our iman day to day. in sya Allah.......



lastly : tengs H for being my frens :) #peneman #pendengar merapu #pemberi makanan #pemberi peringatan #pembelanja #pe... #pe... pe apa lagi,,, studyyy laaaa!!!! pru dh tamat....!!!! sobs sobs













2 comments: