my name is lulu :)

lu'lu' : mutiara
im a student
at usim,pandan indah.
this blog just for hobby :)
and im like reading, sharing2.
sharing is caring..isnt it ?
welcome !!.
keep smilling ^^,
proud to be yourself..
and be yourself, people love you in your way..
btw, independent person is really attractive :)

me myself

me myself
peace :)

Saturday 29 December 2012

kenali siapa saya,siapa anda dan siapa mereka..



Mungkin tajuk agak membosankan,,
Haha…last post asenye untuk bulan ini and tahun ini….yeahh Alhamdulillah dah nak masuk tahun 2013. 
SEMOGA BERJUMPA DI RAMADHAN TAHUN DEPAN!!! in sya allah.

Semoga disusuli dengan azam baru yer rakan2,azam supaya lebih dekatkan diri dengan Allah..IN SHA ALLAH

Ya mcm mana nak  katakan kenali diri yer..
Sebenarnya menjadi khalifah adalah anugerah buat Allah swt. Tapi setiap manusia ada ujian dia masing2.betol tak..

Ujian paras rupa,ya semestinya,,ujian kelembutan ,,mungkin jugak,ujian kepandaian,,hmm mungkin,ujian kesenangan??mm betol3..ujian apa lagi ekkk,,,byk ujiannya para sahabat,,,kalau nak ditulis,tidak termampu saya coretkan..
at terengganu last year or this year,xingat:)


Tapi disini ujian yang paling besar bagi saya mungkin ujian kesenangan,kepandaian dan paras rupa.

1)kesenangan: ya mungkin ini terlalu subjektif ,tapi kesenangan kat sini bukanlah bermaksud kewangan semata-mata yer..kesenangan dari segala aspek,kita mudah dapat sesuatu yang kita impikan,kita senang dengan apa yang kita ada,yaa..mungkin rakan rakan jugak tidak sedar,tapi apa yang saya tulis ini sendiri mengambarkan diri saya. Mungkin benar kata rakan saya,ujian kesenangan ialah ujian yang paling besar.
Hmm,jadi marilah sama2 kita muhasabah diri kita yer, setiap kali rasa senangnya diri,cukup segalanya,mudah mendapatkan sesuatu,marilah kita berfikir sejenak akan nasib saudara2 kita yang tidak seperti kita sangkakan. ‘xkenal maka xcinta’
“tika engkau merasa susah,janganlah engkau melihat org yg lebih senang dari engkau,maka lihatlah org yg lebih susah”. Ini lah perkataan yg mak saya suruh sya pegang.jadi,marilah kita amalkan yer kalau ia bermanfaat kepada korang semua.
tbe ase nak buh gambar kt melaka nih.hoho.


2)kepandaian : hemm,ok. Pandai.. tajuk ni mungkin sensitive  jugk kan,tpi nk jugak bagi pendapat nih.(saya xde la pandai/saya hnya pelajar yg sderhana ). Tapi bagi saya kepandaian mmg satu ujian. Mungkin kita rasa kita pandai smpai dah malas nak study. Sedangkan waktu tu Allah sedang menguji kita. Betol takk?? Nak tengok sejauh mana kita usaha .kan…ingat…’usaha tangga kejayaan”
:: indeed Allah will not change the condition of people if they do not try hard to change it themselves::
Kadang2 susah nak istiqamah nk stdy ni, saya ckp ni mmg kna kt di saya jugak,malas sangat.so marilah kita ubah perangai kite yer.hehe.(dushh,asa cam kena kilat.hahah)::::mcm knal je ayt nih::-..-

rindunya kat kalian semua nihhhh!!!

hoho,cikgu !!!! teringat pulak perkataan "cebok",haahaaa


 3) paras rupa : yer ini pon isu yang agak panasssss,haha. Takde lah saya ni sbnrnya observer sikit leer. *sbnrnya org yg byk ckp ni lebih memerhati dari org yg pndiam kita sangkakan dia pemerhati tegar*
Emm isu ni mmg famous untuk perempuan le kott,laki pon sameee jer,,HMPPH. Semua nak yg dahi licin #peribahasa ye.

Yang kita tahu ,kita mmg sukakan kecantikan kan,segalnya msti nak yg lawa2,tomey2,baju lawa,kasut lawa,bilik lawa,beg lawa,tudung lawa…yerr mmg betul,
tapi bagi pendapat saya paras rupa yang cantik juga ini satu ujian kan rkn2. Sama la mcm paras rupa yg ensem lee konon..

“ko xpe la ada rupa,bleh la ramai kawan”..selalu ayat ni sy selalu dengar kwn2 saya berceloteh mse bergosip2 dgn rkn2 mereka.hoho#saya pendengar yg setia yerr,wlopon saya xjoinn.beware youuu.bkn nk kata curi2 dengar,naluri tu kuat wehhhh.haha
Yer sememangnya kita sukakan kecantikan,tapi ingat la,ikhlaskanlah hti anda,,

Sesungguhnya kecantikan takkan kekal abadi yer,dan  Allah yg menciptakannya..ikhlaskan hati anda untuk berkawan,bersahabt atau menrima sesorang dalam hidup anda. Jgn mengharapkan sesuatu yg high expectation.

LAKUKAN SEMUANYA KERANA ALLAH SWT…..kerna ukhuwah,kerna silaturahim….
Kita bersahabt kerna Allah.

 Allah jua yg menemukan kita. Dan Allah jua berhak memisahkan kita.


happy belated birthday to sahabat saya aimi syairah today,i miss u alot,....btw tq for being my frens:)#wlopon duk pandan jgk aimi ni,haha.


aimi,are you remember this ....:'(



p/s :
#semua celotehan ini jugak untuk diri saya sendiri, apa yg buruk dtg dri saya,dan yg baik adalah dari Allah swt.::)

#gmbar2 yang diselitkan itu menandakan saya amat merindui zaman tamhidi  dan sahabat2 saya :")




No comments:

Post a Comment