my name is lulu :)

lu'lu' : mutiara
im a student
at usim,pandan indah.
this blog just for hobby :)
and im like reading, sharing2.
sharing is caring..isnt it ?
welcome !!.
keep smilling ^^,
proud to be yourself..
and be yourself, people love you in your way..
btw, independent person is really attractive :)

me myself

me myself
peace :)

Saturday 15 September 2012

jodoh ??


Maafkan aku..
Rapuh hati..rapuh jiwa..
Jalan itu yang aku lalui..
Meskipun rapuh...
Yang ku harap...
CintaMu yang bertakhta..
Maafkan aku..
Jika hati ini tak sempurna mencintaiMu..
Kerana aku rapuh...
Rapuh segala-galanya..

Sahabat..sedarlah bahawa Allah itu Maha kaya dan Maha mengetahui setiap hati hamba-hambanya.

.JODOH ITU KETENTUAN ALLAH. :3

# apa yang kita patut lakukan adalah berdoa dan mempersiapkan diri dengan amal ibadat dan terimalah jodoh yang Allah beri tika saat itu datang #



Demikianlah pilihan Allah... ianya adalah baik untuk kita, agama kita, dan baik untuk setiap keadaan dan waktu yang ada. Pengetahuan Allah mengatasi pengetahuan hamba-hambaNya, maka serahkan urusan jodoh itu pada Allah. Jangan dipeningkan kotak fikir kita memikirkannya.
Mungkin sering orang memperkatakan

‘kalau xbercinta nanti mesti xtahu hati budi masing-masing’

‘kalau tak cari dari sekarang mungkin awak akan jadi anak dara tua nanti’

Siapa jodoh kita adalah ditentukan oleh diri kita sendiri. Jika kita soleh, insyaAllah Dia akan temukan kita dengan yang solehah. Jika kita solehah, maka Allah akan temukan dengan yang soleh. Bukankah Allah telah berfirman, Lelaki yang baik itu untuk wanita yang baik. Maka Yakinlah!  Janji Allah itu pasti benar.:)


"Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik."
(Surah an-Nur ayat 26)


Diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa baginda Rasulullah saw telah bersabda: “Jika datang kepada kamu seorang lelaki yang engkau redhai agamanya dan akhlaknya untuk meminang perempuan kamu, maka nikahkanlah dia. Jika tidak kamu lakukan demikian, maka akan timbullah fitnah dan kerosakan”.(hadith hasan riwayat Tirmidzi no 1084)


#We are not finding a perfect person but we accept imperfect person perfectly.#

    ********************************************************
 
 Tepuk dada tanya fikiran kerana apa kita cintakan seseorang itu. Adakah kerana hartanya? kerana paras rupanya? atau kerana agamanya? Pujilah kaum hawa itu atas kecantikannya tetapi pujilah dengan niat semata-mata pujian atas keindahan ciptaan Allah. Pujian yang bersandarkan kebesaran dan keagungan yang menciptakannya. Dan janganlah memuji sehingga mengundang syirik padaNya.



loves for Allah :)






Sedikit perkongsian :)

“sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan dipandang”

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apa guna aku menjadi idaman ramai lelaki sedangkan aku hanya boleh menjadi milikmu seorang . Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang boleh dimiliki sesuka hati. Aku juga tidak mahu menjadi punca kejatuhan seseorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat kuberikan~dr.lulu



mungkin boleh jadi sesuatu yang kita benci menjadi milik kita.
mungkin juga sesuatu yang kita suka bukan milik kita.
stop complaining start praising.
all for Allah^^, 


post by mutiaralulu 

No comments:

Post a Comment