my name is lulu :)

lu'lu' : mutiara
im a student
at usim,pandan indah.
this blog just for hobby :)
and im like reading, sharing2.
sharing is caring..isnt it ?
welcome !!.
keep smilling ^^,
proud to be yourself..
and be yourself, people love you in your way..
btw, independent person is really attractive :)

me myself

me myself
peace :)

Friday 7 September 2012

~do the best Allah will do the rest~

ya kita berjumpa lagi dalam episod seterusnya..~~~~

korang mesti dah paham apa maksud tjuk diatas kn??
hmmm...
aku sgt berpegang pada phrasa kt atas tu..

ya alhamdulillah when we give all our hope towards Allah,Allah will pay it tanpa kita perasan...
sory la aku cmpur2 kn bahasa sikit...hehe

nak cakap kat sini apa2 yg kita lakukan ,kita mesti lakukan dengan terbaik!!! ingat taw...
ayah aku mmg salu pesan 'apa2 pon buat yang terbaik' sepanjang perjalanan aku nak datang usim...

perkara tu yang ayah aku ulang sampai kami semua sampai usim....
baru aku dapat fikir benda tu dengan baik setelah tinggal sorang2 dalam bilik setelah ayah aku pulang meninggalkan aku.:(

hmm xpa..kita tinggalkan ibubapa kita untuk berjihadkan jangan sedihhh :) senyum semula.

yaa dalam menimba ilmu sebenarnya niat kita hanya kerna Allah S.W.T...
bukan sebab nk dapat kerja yang baik ,duit yang banyak,paksaan ibu bapa..
jika kita luruskan niat insyaallah suma tu berjalan tanpa kita sedar..kn..

but,tuk mendapatkan yang terbaik kita perlu melakukan yang terbaik.

DO THE BEST THEN ALLAH WILL DO THE REST



ya..mksudnya disini kita mmg kena bertawakal setelah kita melakukan usaha yang bersungguh2.
ramai org yang boleh berusaha tapi tidak ramai yang mampu utk bertwakal 100% kepada Allah,
yaa Itu kelemahan kita sebagai umat muslim.

jadi, nk jadi muslim  yang kuat,tawakal dan usahanya haruslah kuat.


keyakinan kepada ketentuan Allah menjadikan seseorang mukmin itu mampu berjaya dan melakar sejarah seperti yang telah di tunjukkan Sultan Muhammad Al-fateh dalam mempertahankan bumi  konstantinopelnya.

jadikanlah pedoman dan tauladan yang ditunjukkan disini menjadi pembakar semangat kita semua untuk berjaya dalam bidang yang kita ceburi.

insyaallah :) Allah tidak akan mengecewakan hambanya yang berusaha dan mampu bertawakal kepadaNya ketika manusia lain meraguiNya.;

:) :) :) setakat ini lah coretan saya pada minggu ini.sekian assalamualaikum  dan  ma'asalamah..



No comments:

Post a Comment