my name is lulu :)

lu'lu' : mutiara
im a student
at usim,pandan indah.
this blog just for hobby :)
and im like reading, sharing2.
sharing is caring..isnt it ?
welcome !!.
keep smilling ^^,
proud to be yourself..
and be yourself, people love you in your way..
btw, independent person is really attractive :)

me myself

me myself
peace :)

Thursday 9 January 2014

SAHABAT^^

assalamualaikum :) senyum sokmo deh.


setiap apa yang kita lakukan kepada manusia lain ada balasannya . sama ada baik atau buruk. bergantung dgn apa yg kita lakukan. ^^. jadi. janganlah menjadi ignorance tika terasa membuat kesalahan sesama manusia. dosa sesama manusia tidak hilang melainkan kita memohon maaf kepada orang itu sendiri. dosa kepada Allah boleh solat sunat taubat dan memohon ampun kepadaNYa.sesungguhnya Allah itu maha pengampun dan nabi muhammad SAW memaafkan umatnya. apatah lagi kita ?

so. maafkan hambo sepanjang perkenalan kita sejak dri tmhidi. Allah itu sebaik2 perancang utk kita bertemu disini. ya disini. di fakulti pergigian yg penuh dengan cerita cerita hot, whehehehe. ok maafkan saya kerna banyak mengguris hati byk pihak. banyak melakukan gosip, banyak termengumpat. byk mengacau org dan sgainya. sesungguhnya ukhuwah itu lebih manis jika kita menghargai tali persahabatan kita. bukan sekadar dibibir , bukan sekadar di pena. bukan sekadar di blog, twitter,instgrem, mahupun fb. tp lebih manis jika kita mendoakan kesejahteraan sahabat kita tnpa pengetahuannya dan mengamalkan tali silaturahim itu sendiri.

 there are no more gaps between us.

post ini didekasi khas untuk sahabat ana yang berada dikelas alquds.cordova.andalus dan sebagainya (GIRL GENERATION ONLY).

2 comments: